Diş Fırçalama Sıklığını, Su Kullanımını, Gücü ve Geri Dönüşümü Göz Önüne Alın
Procter & Gamble (P&G) markaları Oral-B ve Crest, günümüzde ağız bakımı alışkanlıklarını daha iyi anlamak için Amerika Birleşik Devletleri ve Batı Avrupa’da yaklaşık 3.000 kişi ile bir anket yaptı. Anket verileri insanların kişisel sağlıklarını geliştirmek ve ağız bakımı rutinlerinin çevre üzerindeki etkisini azaltmak için yardımcı olabilecek birçok ipucu ile sonuçlandı.
Günde İki Kez Fırçalayın: Dünya Sağlık Örgütü; plak bakterisi ve tartar oluşumunu, çürükleri ve diş eti sorunlarını azaltmaya yardımcı olması için dişlerinizi günde iki kez, iki dakika süre ile florürlü bir diş macunuyla fırçalamanızı önerir. Ankete katılan kişiler; uykuya daldıkları (%27), çok yorgun oldukları (%24) ya da tembellik ettikleri (%23) için diş fırçalamayı atladıklarını söylüyor.
Musluğu Kapatın: Kişisel sağlık yararlarının ötesinde, insanların ağız bakımı rutinleri sırasında yaptıkları basit tercihler çevre üzerindeki ayak izlerini azaltmalarına yardımcı olabilir. Yanıt verenlerin yaklaşık 4’te 1’i (%24) dişlerini fırçalarken musluğu açık bıraktıklarını kabul ediyor ve yarısından fazlası (%60) musluğun açık olduğu her dakika israf edilen suyun miktarını küçümsüyor. Musluğu kapatmak günde 30 litreye kadar su tasarrufu sağlayabilir. Daha da iyisi, soğuk su tercih edilerek daha az enerji tüketilebilir.
Şarj Cihazını Çıkarın: Elektrikli diş fırçası kullanan yanıt verenlerin neredeyse yarısı (%47) her zaman veya ara sıra şarj cihazını takılı bıraktıklarını ve %31’i diş fırçasını her zaman şarj cihazında bıraktıklarını söylüyor. Çoğu cihaz prize takılı olduğu sürece elektrik kullanmaya devam eder, bu nedenle elektrikli diş fırçanızı şarj etmediğiniz zaman şarj cihazını prizden çekmeyi unutmayın.
Geri Dönüştürülebilirliği Kontrol Edin: Kişisel bakım ürünleri geri dönüştürülebilir malzemelerden yapılmış olabilir. Emin olmak için ürün ve ambalaj etiketleri kontrol edilebilir. Ancak, yanıt verenlerin %19’u banyo ürünlerini veya bunların ambalajlarını nadiren geri dönüştürdüklerini veya hiç geri dönüştürmediklerini belirtiyor. Peki ya sebebi? Yaklaşık üçte biri (%30) hiç aklına gelmediğini, %22’si nasıl geri dönüştüreceklerini bilmediğini ve %19’u geri dönüştürmeye yetecek kadar olmadığını iddia ediyor. Her eylem bir fark yaratır. Kişisel alışkanlıklarımız, atığı azaltma veya çoğaltma ile sonuçlanır.
Oral-B ve Crest 2030’a kadar sağlıklı ağız bakımı alışkanlıkları edindirmek amacıyla 2 milyar insanı eğitmek ve beceri kazandırmak için birlikte çalışıyor; böylelikle çevre üzerindeki ayak izlerini azaltmayı ve sorumlu tüketim alışkanlıklarını yaygınlaştırmayı hedefliyor. Bu çalışma, toplumlarımız üzerindeki etkiyi azaltırken insanların sağlığını dönüştürmek için sağlıklı ağız bakımı alışkanlıklarını geliştirmeyi amaçlayan "Sağlıklı Gülüşler, Sağlıklı Yaşam" stratejisinin bir parçasıdır” stratejisinin bir parçasıdır. Markalar eğitim ve savunuculuk üzerinde odaklanarak sağlıklı alışkanlıkların benimsenmesini keyifli hale getirecek olan diş bakımı ürünleri ve hizmetlerine erişimi ve inovasyonu olanaklı kılacak.
Veriler, 2905 kişinin katılımıyla (1093’ü Birleşik Devletler, 647’si Fransa, 465’i Birleşik Krallık, 353’ü Almanya ve 347’si İtalya) 7 ile 15 Ekim 2020 arasında gerçekleştirilen çevrimiçi anketten alınmıştır. Sonuçlar; ülke, yaş ve cinsiyete göre orantılı şekilde verilmektedir.